Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013 στις 21.00

Προβολή The Assassination Bureau

πλοκή:

Λονδίνο, στις αρχές της δεκαετίας του 1900, η επίδοξη δημοσιογράφος Sonia Winter (Diana Rigg) αποκαλύπτει μια οργάνωση που ειδικεύεται στα συμβόλαια θανάτου, το "γραφείο δολοφονιών, Ε.Π.Ε". Προκειμένου να επιφέρει την καταστροφή του, αναθέτει τη δολοφονία του ίδιου του προέδρου του γραφείου, Ivan Dragomiloff ( Oliver Reed).

Ο Dragomiloff αντί να εξοργιστεί φαίνεται να το διασκεδάζει αποφασίζοντας να αναλάβει τη δολοφονία του και να την κατευθύνει προς όφελός του. Η κατευθυντήρια αρχή του γραφείου του, που ιδρύθηκε από τον πατέρα του, ήταν πάντα ότι υπήρχε ένας ηθικός λόγος για τον οποίο τα θύματά τους πρέπει να σκοτωθούν - κατα βάση δεσποτικοί, βασιλιάδες, επιχειρηματίες και τύραννοι. Προσφάτως όμως, οι συνάδελφοί του έχουν την τάση να σκοτώνουν περισσότερο για το οικονομικό κέρδος από ό, τι για ηθικούς λόγους. Ο Dragomiloff, λοιπόν, αποφασίζει να δεχθεί το συμβόλαιο του δικού του θανάτου και να αμφισβητήσει τα άλλα μέλη του διοικητικού συμβουλίου: Να τον σκοτώσουν ή να τους σκοτώσει...

Η ταινία είναι βασισμένη, στο ομόνυμο βιβλίο του Jack London το 1916 (ημιτελές, καθώς πέθανε πριν το τελειώσει) και ολοκληρωμένο από τον Robert L. Fish το 1963.

Όπως και τα περισσότερα από τα βιβλία του Λόντον, ασχολείται με την "προσωπική ηθική".

Η παραδοχή: Μια ομάδα ατόμων συνειδητοποιεί ότι ο κόσμος θα ήταν ένα καλύτερο μέρος αν και μόνο αν οι διεφθαρμένοι και οι κακοί άνθρωποι μπορούσαν να εξαλειφθούν. Έτσι, δημιουργούν μία εταιρία, η οποία χρησιμοποιεί την "ηθική" για να καθορίσει ποιος είναι άξιο θύμα ή όχι.

Τι γίνεται όμως αν ένα άτομο θα μπορούσε να πείσει τα μέλη αυτής της ένωσης, ότι οι ίδιοι είναι μια οντότητα που αξίζει να εξαλειφθεί;

Με το Γραφείο Δολοφονιών ο Τζάκ Λόντον σατιρίζει τις ιδέες του Νίτσε, τον ατομικισμό, τον μύθο του αρχηγού, τον ολοκληρωτισμό της σκέψης, τον εξευγενισμό του θανάτου, τη μυστικιστική αντίληψη του καθήκοντος. Και εξορκίζει την ηθική στο όνομα της ζωής.

Αυτό είναι θεμιτό και αποτελεί ορθή κριτική σε περίπτωση που δεχτούμε αυτά που συνδέουν τον αναρχισμό με το Νίτσε (το μίσος του για το κράτος, την αηδία του για την ανόητη κοινωνική συμπεριφορά της «αγέλης», του αθεισμού, την επιθυμία για ένα νέο άνθρωπο που δεν θα είναι ούτε κύριος οούτε δούλος και οποίος θα μπορούσε να πει, «ναι» στην αυτο-δημιουργία ενός νέου κόσμου με βάση το "τίποτα", και την προώθηση του για την «επαναξιολόγηση των αξιών» ως πηγή της αλλαγής, σε αντίθεση με μια μαρξιστική αντίληψη της ταξικής πάλης και τη διαλεκτική της γραμμικής ιστορίας.) και που όμως ο ίδιος απεχθάνονταν...

Στα πρώτα χρόνια του εικοστού αιώνα, οι όροι αναρχία, συνωμοσία, κατασκοπεία, και επανάσταση ενώθηκαν για να δημιουργηθούν πολλά έργα μυθοπλασίας όπως το "The Secret Agent" του Conrad, το "The Man Who Was Thursday" του Chesterton, το "The Riddle of the Sands" του Caldwell, το "The 39 Steps" του Buchan κ.α.

Ο Λόντον, αποτυχημένος επιχειρηματίας (περίοδος κατά την οποία δηλώνει ότι γράφει για να επεκτείνει το ήδη τεράστιο ράντσο του, το οποίο και δεν ξέρει πως να συντηρήσει) και έχοντας αποσυρθεί από την ενεργό δράση στο αμερικάνικο σοσιαλιστικό κόμμα (για το οποίο έδινε ομιλίες και έγραψε τα έργα "Ο Πόλεμος των Τάξεων" το 1905 και "Επανάσταση και άλλα δοκίμια" το 1910, προωθώντας τις σοσιαλιστικές ιδέες) ακολουθεί το πνεύμα των καιρών και πολλούς από τους συναδέλφους του ασχολούμενος με το "γραφείο δολοφονιών Ε.Π.Ε" αναπαράγοντας τον -φαινομενικά- αστείο μύθο ότι: οι αναρχικοί είναι στην πραγματικότητα αξιότιμα και πλούσια μέλη της κοινωνίας τα οποία εμφανίζουν μια διχασμένη προσωπικότητα αποβάλλοντας τους ηθικούς φραγμούς που διέπουν την ανθρώπινη φύση, ενώ σχεδόν πάντα υπάρχει από πάνω τους κάποιος σκιώδης ηγέτης που ανεξήγητα αρχίζει να προσπαθεί να καταστρέψει τη δική του οργάνωση του...

πηγή : email που λάβαμε στις 17 Οκτώβριος 15h