Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014 στις 19.30

Ανοιχτή συζήτηση για την ελευθερία του λόγου & τα δημοκρατικά δικαιώματα

ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Από το δελτίο τύπου της Αντιφασιστικής Κίνησης Μαγνησίας:

Βόλος 18/02/2014

Μια ανοιχτή συζήτηση με αφορμή την καταδίκη του Φ. Λοΐζου για την υπόθεση του "Γέροντα Παστίτσιου"

«Η ελευθερία του λόγου & τα δημοκρατικά δικαιώματα στον Προκρούστη του σκοταδισμού»

Ομιλητές:

  • Φίλιππος Λοΐζος - δημιουργός της σελίδας «Γέροντας Παστίτσιος»
  • Γιώργος Κατρούγκαλος - Συνταγματολόγος, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
  • Κώστας Παπαδάκης - Δικηγόρος, μέλος της Κίνησης για τα Δημοκρατικά Δικαιώματα στην Εποχή μας, ΚΕΔΔΕ

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου - 7:30μμ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αμφ. Κορδάτου (παραλία).

Η καταδίκη της σάτιρας ή τα παράδοξα της δημοκρατίας

Πριν λίγες εβδομάδες ο Φίλιππος Λοΐζος δικάστηκε και κρίθηκε ένοχος για εξύβριση θρησκεύματος κατ' εξακολούθηση και καταδικάστηκε σε 10 μήνες φυλάκιση με αναστολή.

Το αδίκημά του; Είχε δημιουργήσει μια χιουμοριστική σελίδα στο κοινωνικό δίκτυο Facebook, η οποία, με το όνομα «Γέρων Παστίτσιος», σατίριζε τον αποθανόντα Έλληνα ορθόδοξο μοναχό, Γέροντα Παΐσιο στηλιτεύοντας όλη τη θρησκοληψία που είχε δημιουργηθεί μετά το θάνατό του και ασκώντας κριτική στην εκμετάλλευση των προφητειών του μοναχού από ελληνικές ορθόδοξες ιστοσελίδες.

Ποιος θίχτηκε; Ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Χρήστος Παππάς, ο οποίος με ερώτησή του στη Βουλή προκάλεσε το κλείσιμο της σελίδας, την άρση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών του διαχειριστή της (όταν μάλιστα αυτό δεν έχει γίνει για τους καταχραστές του δημόσιου χρήματος) και τη σύλληψή του με την κατηγορία της βλασφημίας!

Στοιχειοθετείται το αδίκημα; Έγκριτοι νομικοί, μεταξύ αυτών και ο ομότιμος καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστήμιου Αθηνών, Μιχάλης Σταθόπουλος, χαρακτήρισαν τη σύλληψη παράνομη.

Η καταδίκη βεβαίως προσκρούει στην ελεύθερη έκφραση των ιδεών και στο δικαίωμα του κάθε πολίτη στη σάτιρα. Όπως επισημαίνεται από την Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, «η νομοθεσία για τη βλασφημία δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για να εμποδίζεται ή να τιμωρείται η θεμιτή κριτική σε θρησκευτικούς ηγέτες ή ο αιτιολογημένος σχολιασμός δογμάτων πίστης». Ωστόσο, αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στο να καταδικαστεί ο Φίλιππος για τη σάτιρα σε μια χώρα που υπερηφανεύεται για τον Αρχαίο Πολιτισμό της και θεωρεί ένα από τα μέγιστα δείγματα των γραμμάτων και των Τεχνών της ιστορίας του πολιτισμού της τον -κατ' εξοχήν- σατιρικό, Αριστοφάνη.

Ασφαλώς δεν είναι η πρώτη φορά που η ελευθερία της έκφρασης έχει δεχθεί επίθεση στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Τον Νοέμβριο του 2012 ξεκίνησε εισαγγελική έρευνα σχετικά με το εάν οι συντελεστές της θεατρικής παράστασης Corpus Cristi παραβίασαν το νόμο περί βλασφημίας. Τον Οκτώβριο του 2012 μέλη χριστιανικών ομάδων και της Χρυσής Αυγής, περιλαμβανομένων και κάποιων βουλευτών του κόμματος, επιχείρησαν να σταματήσουν την πρεμιέρα της παράστασης, επιτιθέμενοι λεκτικά στους ηθοποιούς και σε μέλη του κοινού, και απειλώντας τους. Οι παραγωγοί αποφάσισαν να κατεβάσουν την παράσταση τρεις εβδομάδες μετά την πρεμιέρα.

Εντύπωση, βεβαίως, προκαλεί και το ότι σε τέτοιες περιπτώσεις αυτοί που αντιδρούν και προκαλούν την παρέμβαση της Πολιτείας είναι βουλευτές, και στελέχη της Χρυσής Αυγής, ένα μόρφωμα που χαρακτηρίστηκε εγκληματική οργάνωση, που κορυφαία στελέχη της βρίσκονται στη φυλακή ή είναι υπόδικοι, όμως παρόλα αυτά γίνονται τιμητές και διεκδικούν την απονομή δικαιοσύνης.

Ο εκφασισμός του κράτους γίνεται ολοένα και περισσότερο ορατός. Επιχειρεί με κάθε μέσον να εξοντώσει την αντίσταση των πολιτών και να τους μετατρέψει σε πειθήνια όργανα του συστήματος.

Η Αντιφασιστική κίνηση Μαγνησίας καταγγέλλει την προσπάθεια φίμωσης της ελεύθερης έκφρασης και καλεί τους πολίτες να επαγρυπνούν για την καταστολή των δικαιωμάτων τους, να μην ανέχονται τέτοιες απαγορεύσεις και να αντιστέκονται κάθε φορά που επιχειρείται ποινικοποίηση της σάτιρας και της ελεύθερης και ανεξάρτητης φωνής.

Ο Φίλιππος είναι αθώος, όπως αθώοι είναι όλοι οι πολίτες που σατιρίζουν και καυτηριάζουν με χιούμορ και ευρηματικότητα τα κακώς κείμενα της κοινωνίας.

πηγή : http://antarsyamagnisias.blogspot.gr/2014/02/222-1930.html