Τετάρτη 29 Απριλίου 2015 στις 19.30
Προβολή ταινίας ''The Act of Killing" και ανοιχτό μπαρ
Η Ινδονησία κήρυξε την ανεξαρτησία της μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο το 1945, η οποία όμως επετεύχθη τέσσερα χρόνια αργότερα μετά από σκληρές συγκρούσεις με τους Ολλανδούς που κατείχαν τη χώρα ως τότε. Αρχηγός του κινήματος ανεξαρτησίας υπήρξε ο Σουκάρνο, ο οποίος προσπάθησε να καταστήσει την Ινδονησία περιφερειακή δύναμη, κοιτάζοντας τόσο προς τη Δύση όσο και προς την ΕΣΣΔ. Γρήγορα η εξουσία αποδημοκρατικοποιήθηκε και το πολίτευμα έγινε πιο απολυταρχικό. Επίσης, προώθησε το λεγόμενο NASAKOM (ακρωνύμιο που προέρχεται από αρχικά γράμματα των λέξεων Εθνικισμός, Θρησκεία, Κομμουνισμός) προσεγγίζοντας το Κομμουνιστικό Κόμμα, το οποίο ολοένα και αύξανε την επιρροή του (υπολογίζεται ότι εκείνη την περίοδο ήταν το πολυπληθέστερο στον κόσμο μετά από αυτά της Κίνας και της ΕΣΣΔ). Η προσέγγιση του Σουκάρνο προς το ανατολικό μπλοκ και η αυξανόμενη δυναμική του ΚΚΙ έφεραν το πραξικόπημα του 1965, κατά τη διάρκεια του οποίου έγιναν μαζικές σφαγές και βασανιστήρια κομμουνιστών, καθώς επίσης και μελών της κινεζικής μειονότητας, ενώ ο Σουκάρνο παραγκωνίστηκε για να τον διαδεχτεί ο Σουχάρτο, ο οποίος κυβέρνησε από το 1967 ως το 1998 με την υποστήριξη των ΗΠΑ και προσπαθώντας να φέρει ξένες επενδύσεις για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Το ντοκιμαντέρ διηγείται τις κομμουνιστικές εκκαθαρίσεις του 1965 μέσα από τα λεγόμενα των ίδιων των εκτελεστών, βάζοντάς τους να αναπαραστήσουν τις σκηνές των εγκλημάτων μέσα σ' ένα σουρρεαλιστικό κλίμα. Αυτό, όμως, που τονίζεται είναι η σχέση αυτών των ανθρώπων με κυκλώματα παρανομίας, τα οποία ελέγχονται από μια μεγάλη και ισχυρή παραστρατιωτική οργάνωση, η οποία διαπλέκεται (όπως και οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές φυσικά) ακόμα και σήμερα με την ίδια τη εξουσία και μάλιστα με απροκάλυπτο τρόπο. Ενδιαφέρον έχει, επίσης, η ψυχολογική επίδραση που είχαν οι πράξεις τους στους ίδιους τους βασανιστές και οι τρόποι που τις αντιμετωπίζουν αναδρομικά. Όπως είναι λογικό, η ταινία κυκλοφόρησε με μη συμβατικούς τρόπους στην ίδια την Ινδονησία (σκηνοθέτης είναι ο Αμερικανός Joshua Oppenheimer και οι βοηθοί του είναι οι περισσότεροι Ινδονήσιοι, οι οποίοι για ευνόητους λόγους παρέμειναν ανώνυμοι), ενώ στον υπόλοιπο κόσμο είχε μεγάλη αποδοχή κερδίζοντας πλήθος βραβείων και διακρίσεων.