Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010 στις 18.00
Κεντρική ανοιχτή συνέλευση για τα γεγονότα της ΑΣΚΤ
ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΑΣΚΤ
Την Παρασκευή 24 και το Σάββατο 25 Σεπτέμβρη κι έπειτα από συλλογικές διεργασίες 1μιση μήνα, αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε ένα 2ήμερο για την αυτοοργανωμένη μουσική έκφραση στη Καλών Τεχνών.
Αυτό το εγχείρημα αποτελεί κομμάτι μιας πολύ συγκεκριμένης επιλογής του α/α χώρου, η οποία μετράει 20 περίπου χρόνια ζωής. Η αυτοοργανωμένη κουλτούρα δεν αποτελεί κάποιου είδους φολκλόρ, αλλά είναι οργανικά συνδεδεμένη με το πολιτικό πρόταγμα του κινήματος. Ως τέτοιο στοιχείο και με την πάροδο του χρόνου εδραιώθηκε αυτονόητα στη συνείδησή μας και κατακτήθηκε ως συλλογική πρακτική. Η φύση των αυτοοργανωμένων εκδηλώσεων σε δημόσιους/κοινωνικούς χώρους δεν αναγνωρίζει τη θεσμική νομιμοποίηση, αλλά αντλεί κοινωνική νομιμοποίηση, η οποία κερδίζεται καθημερινά με τη δύναμη της συντροφικότητας και της αλληλεγγύης. Η λογική της αυτοοργάνωσης αποκτά επιπλέον ποιοτικά χαρακτηριστικά μέσα από την εναντίωση στην ιεραρχία, την εμπορευματοποίηση και τα κατεστημένα ΜΜΕ. Όλα αυτά τα χρόνια γίνεται προσπάθεια από την αυτοοργανωμένη σκηνή να καταργηθούν οι κυρίαρχοι ρόλοι διοργανωτή, καλλιτέχνη και κοινού, θέτοντας οριζόντιες δομές μέσα από συλλογικές διαδικασίες.
Το μεσημέρι της Παρασκευής βρεθήκαμε στην ΑΣΚΤ για να κάνουμε όλα αυτά πράξη, για άλλη μια φορά. Ο εγκάθετος της αστυνομίας κύριος Πρύτανης εκτέλεσε την εντεταλμένη του υπηρεσία. Έχοντας καλέσει έκτακτη σύγκλητο 2 μέρες πριν τις εκδηλώσεις απαγόρευσε την είσοδο των οχημάτων στη σχολή, ενώ παράλληλα η αστυνομία απαγόρευσε περιμετρικά της ΑΣΚΤ τη στάθμευση και όλα αυτά ύστερα από σχετική επικοινωνία Πρύτανη και ΓΑΔΑ. Προκειμένου να ασκήσει επιπλέον πίεση ώστε να ματαιωθεί η εκδήλωση, ο πρύτανης "ενημερώνει" αυτοπροσώπως τους ανθρώπους που θα μας παρείχαν ηχητικό και τεχνικό εξοπλισμό ότι η είσοδός τους στη σχολή συνιστά κακουργηματική πράξη, αφήνοντας ξεκάθαρα υπονοούμενα για πιθανή άρση ασύλου και ποινική δίωξή τους. Επίσης, δίνει εντολή να κλειδωθούν οι αίθουσες στις οποίες πραγματοποιούνται εκθέσεις πτυχιακών εργασιών, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα την παρουσία μας στη σχολή και αποκαλώντας μας "καταπατητές του ασύλου" και αυθαίρετους εισβολείς". Θεωρηθήκαμε δηλαδή "εν δυνάμει καταστροφείς", κάτι που είναι εντελώς άσχετο με τις προθέσεις μας και την πραγματικότητα.
Με μεγάλη μας έκπληξη είδαμε τη συντριπτική πλειοψηφία των παρευρισκόμενων φοιτητών να αποδέχεται τον υποκινούμενο αυταρχισμό του Πρύτανη, να συντάσσεται εναντίον της εκδήλωσής μας και να μας αντιμετωπίζει σαν εχθρούς, αναπαράγοντας παράλληλα τα επιχειρήματα της πρυτανικής αρχής. Αντίστοιχη θέση κράτησαν και κάποιοι από τους φοιτητές του λεγόμενου "ξύλινου στεκιού ΑΣΚΤ" που παρευρίσκονταν και οι οποίοι μέσα από την ουδετερότητά τους και την άρνησή τους να μας βοηθήσουν ακόμα και σε καθαρά πρακτικά ζητήματα, ουσιαστικά ευθυγραμμίστηκαν με τις αυταρχικές αποφάσεις του πρύτανη.
Επηρεασμένοι από αυτή την εχθρική αντιμετώπιση και δεδομένου πως δεν θέλαμε να εκθέσουμε σε κίνδυνο τους εργαζόμενους, οι οποίοι θα μας παρείχαν τον εξοπλισμό, αποφασίσαμε να μην προχωρήσουμε στην πραγματοποίηση του 2ημέρου. Επίσης, αποφασίσαμε να μην καλέσουμε σε άμεση συγκέντρωση στην ΑΣΚΤ, τόσο για την αποφυγή πιθανού επεισοδίου, το οποίο θα επιβεβαίωνε τους ισχυρισμούς των παραπάνω γλοιωδών τύπων, όσο και γιατί θεωρήσαμε ότι τα διακυβευόμενα ζητήματα απαιτούσαν μια άλλου τύπου προσέγγιση της δράσης μας και όχι κάποια αντανακλαστική-αποσπασματική κίνηση.
Την επόμενη μέρα ακολούθησε ανοιχτή συνέλευση στο Γκίνη, στην οποία προέκυψε ένα πολύ ενδιαφέρον-κατά την άποψή μας-στοιχείο. Ενημερωθήκαμε από φοιτητές της ΑΣΚΤ που παρευρέθησαν στη συνέλευση, ότι οι περιβόητες εκθέσεις των πτυχιακών εργασιών που χρησιμοποιήθηκαν προσχηματικά απ' τον πρύτανη ως μοχλός πίεσης εναντίον της εκδήλωσης, αποτελούν επί της ουσίας χώρους αγοραπωλησίας των εκθεμάτων από γκαλερίστες, συλλέκτες και λοιπούς νταβατζήδες της τέχνης με την διαμεσολάβηση των καθηγητών της σχολής. Για την εξασφάλιση της αστικής νομιμότητας και των προσχημάτων, το νταραβέρι δεν γίνεται με άμεση οικονομική συνδιαλλαγή, αλλά με επιτόπου συμφωνίες που εξαργυρώνονται έξω από τα κάγκελα της σχολής.
Με αυτόν τον τρόπο, οι επιχειρήσεις εισβάλλουν στο πανεπιστήμιο και έννοιες όπως ελευθερία έκφρασης, μεράκι ή μόρφωση πάνε περίπατο, καθώς υποτάσσονται στις επιταγές της αγοράς. Θεωρούμε ότι όσοι φοιτητές δεν αυτοκαθορίζονται μέσα από αυτό το αλισβερίσι θα όφειλαν να πάρουν θέση για αυτή την εδραιωμένη μορφή καταπάτησης του ασύλου. Κι αν όλη αυτή η κερδοσκοπική παρτούζα συγκλήτου-εμπόρων-φοιτητών αποτελεί καταπάτηση του παν/κου ασύλου, τότε η εμπλοκή των μπάτσων για περιφρούρηση είναι το κερασάκι στη τούρτα.
Είναι προφανές ότι μια αυτοοργανωμένη εκδήλωση με αντιθεσμικά-αντιεμπορευματικά χαρακτηριστικά θα συγκρουόταν με το σύμπλεγμα που περιγράφτηκε παραπάνω. Το λάθος απ' την πλευρά της διοργάνωσης ήταν ότι οι παράγοντες αυτοί δεν είχαν συνυπολογιστεί στο μέγεθός τους από πριν. Είχαμε μάλιστα την αφέλεια να θεωρούμε ότι τα προτάγματά μας θα κινητοποιούσαν και κόσμο μέσα απ' τη σχολή, στη βάση της ελεύθερης έκφρασης. Ο παραλογισμός είναι ότι μια αυτοοργανωμένη εκδήλωση έφτασε στο σημείο να αντιμετωπιστεί ως καταπάτηση ασύλου από τους ίδιους τους καταπατητές του κι έτσι να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για την διατήρηση αυτής της αρρωστημένης κατάστασης. Το άσυλο είναι κεκτημένο κοινωνικών αγώνων και δε νοείται η απαγόρευση των κοινωνικών αγώνων στους πανεπιστημιακούς χώρους.
Με βάση όλα τα παραπάνω ανακύπτει πλήθος ζητημάτων, τα οποία έχουν να κάνουν με την ουσία κεντρικών επιλογών του α/α χώρου εδώ και μια 20ετία:
- Νέες μορφές καταστολής των δημόσιων εκδηλώσεων στην εποχή της οξυμένης επίθεσης της κυριαρχίας.
- Η αυτοοργανωμένη έκφραση και οι κοινωνικές της προεκτάσεις.
- Το πανεπιστημιακό άσυλο και η κινηματική/κοινωνική αξιοποίησή του.
Mε αφορμή το περιστατικό στην ΑΣΚΤ και την παραπάνω ανάλυσή του, καθώς επίσης και τη διάθεσή μας να παρέμβουμε εκ νέου στο συγκεκριμένο χώρο, καλούμε σε κεντρική ανοιχτή συνέλευση όλους τους ανθρώπους, τις συλλογικότητες και τα συγκροτήματα που στήριξαν και στηρίχτηκαν από την αυτοοργανωμένη σκηνή τα προηγούμενα χρόνια, για συνδιαμόρφωση της παρέμβασης.
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
διοργάνωση : ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΙ ΗΧΟΙ, ΜΕΛΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΠΑΝΤΕΣ, ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ/ΙΣΣΕΣ